Der findes nok ikke mange virksomheder, der tager sig selv seriøst, der i 2020 ikke har en hjemmeside. Tilgangen til hjemmesiden er dog meget forskellig. For hvor nogen bruger millioner af kroner på dem, og har dem som en klar del af deres kommunikationsstrategi, er der også dem, der blot har dem, og ikke gør noget ved dem. Så er der alle dem der er midt imellem, der bruger deres hjemmesider som et aktiv, men aldrig har fået det til at være det aktiv som det kan være.

Det man som virksomhed skal huske på, er at ens hjemmeside er et udstillingsvindue. Det siger sig selv, at man gerne vil have et udstillingsvindue der er indbydende, og som giver potentielle kunder lyst til at komme inden for. Her der naturligvis mange forskellige knapper man kan skrue på for at opnår dette. Det visuelle skal naturligvis være i orden, og billederne man bruger skal være relevante og af god kvalitet. Det absolut vigtigste er det dog teksten.

Derfor er teksten så vigtig

Tekst og ordet er det, der adskiller os mennesker fra alle andre. Måden vi kommunikerer på, betyder derfor også utrolig meget. Hvis man kommunikerer dårligt og beskriver sine produkter eller ydelser dårligt, er der en rigtig stor risiko for, at man skræmmer kunderne væk. Hvis man ikke selv kan beskrive sine produkter, varer eller ydelser ordentligt, kan det være svært at tro på, at man kan udføre dem.

Der er dog rigtig mange danskere, der døjer med kommunikationsevnerne og derfor ender med dårlige beskrivelser og mangelfuld kommunikation på deres hjemmesider, og det kan være dyrt. Det kan derfor være en rigtig god ide at hyre en professionel copywriter der kan tages ens kommunikation til et højere niveau.

Udover at teksten er essentiel for dine kunder, så er det også vigtigt i forhold til ens synlighed på søgemaskiner. Gode hjemmesider med gode tekster vises højere på Google, hvor langt de fleste søger efter deres info. Så teksten bør både være god for kunder, samarbejdspartere og Googles skyld – og i sidste ende for din egen.

Besvar